🔰حساب بدون سواپ چیست؟ – لیست بهترین بروکرهای اسلامی فارکس برای ایرانیان

☣️حساب اسلامی در فارکس – نحوه سواپ فری کردن حساب فارکس

حساب اسلامی در فارکس یکی از گزینه‌های مناسب برای معامله گران ایرانی محسوب می‌شود که باعث می‌شود نرخ بهره‌ شبانه یا سواپ معاملات فارکس حذف شود و شما بتوانید به معامله بدون سواپ فارکس بپردازید.

حساب اسلامی فارکس در بسیاری از بروکرهای فارکس ارائه می‌شود و شما می‌توانید به راحتی به فعال‌سازی آن بپردازید.

البته توجه داشته باشید که بروکرهای حساب اسلامی فارکس معمولا در ازای حساب بدون سواپ فارکس از مشتریان یک هزینه ثابت دریافت می‌کنند یا اینکه برخی بروکرها کمیسیون خود را از طریق بزرگتر کردن اسپرد فارکس از مشتری دریافت می‌کنند.

بنابراین شما باید قبل از استفاده از حساب اسلامی فارکس به خوبی با شرایط آن در بروکرهای مختلف آشنایی پیدا کنید و سپس اقدام به درخواست حساب اسلامی فارکس بکنید.

در ادامه این مطلب با مفهوم حساب اسلامی آشنا می‌شویم و تمام اطلاعات مقدماتی که برای ورود به دنیای حساب های بدون سواپ نیاز دارید را فراهم کرده‌ایم.

از جمله مطالب مهم این مطلب می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مفهوم حساب اسلامی فارکس
  • آشنایی با سواپ در حساب های معاملاتی
  • نحوه انجام معامله حلال در فارکس
  • بهترین حساب های اسلامی فارکس
  • نکات مثبت و منفی حساب های اسلامی

حساب اسلامی فارکس معامله سواپ فری معامله بدون سواپ فارکس بروکرهای حساب اسلامی فارکس

🔵بهترین حساب های اسلامی فارکس ⚡️خصوصیات
حساب اسلامی آلپاری – Alpari حساب اسلامی معتبر با پشتیبانی مناسب
حساب اسلامی لایت فارکس – Lite Finance تراکنش های بدون تاخیر و طبق قوانین اسلام
حساب اسلامی آمارکتس – Amarkets بدون هیچ کمیسیون و هزینه‌ اضافه
حساب اسلامی ارانته – Errante در دسترس برای تمام نمادهای معاملاتی
حساب اسلامی ویندزور- Windsor بهره شبانه صفر با حداقل واریز 50 دلار
حساب اسلامی فیبوگروپ – Fibo Group دریافت کمیسیون به صورت هفتگی

 

🎯حساب اسلامی فارکس چیست؟

به حساب اسلامی فارکس، حساب بدون سواپ یا سواپ فری فارکس نیز گفته می‌شود. همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع حساب بر اساس قوانین اسلام ایجاد شده است که بهره را ممنوع اعلام می‌کند و سواپ شبانه فارکس را نوعی بهره می‌داند.

بنابراین برای اینکه همه معامله گران با هر اعتقادی بتوانند از سودآوری در بازار فارکس بهره‌مند شوند، حساب اسلامی فارکس ایجاد شد و بروکرهای بسیاری به ارائه خدمات حساب سواپ فری پرداختند.

این امکانات مخصوصا در بین معامله گران ساکن کشورهای خاورمیانه که دارای معامله گران مسلمان بسیاری هستند، محبوبیت بالایی دارد.

بنابراین در حساب اسلامی فارکس معامله گران سواپ شبانه پرداخت نمی‌کنند و این باعث می‌شود هزینه معامله آنها کاهش پیدا کند.

حساب سواپ فری در واقع نیازمند واریز به حساب یا اقدامات دیگر نیست و کافی است شما درخواست تغییر وضعیت حساب فعلی خود را به حساب بدون سواپ برای بروکر فارکس ارسال نمایید تا روند آن طی بشود.

🍀سواپ در حساب اسلامی فارکس

ممکن است سوال کنید که سوآپ در فارکس یا Swap به طور کلی چیست و چرا دریافت می‌شود. سواپ در واقع بهره‌ و هزینه‌ای است که برای انتقال یک معامله فارکس از یک روز به روز دیگر و باز نگه داشتن آن دریافت می‌شود.

سواپ شبانه فارکس معامله گران مسلمان سواپ فارکس معامله حلال

توجه داشته باشید که سواپ به دو صورت مثبت و منفی است.

این با احتساب اختلاف نرخ بهره ارزهایی که در بازار فارکس معامله می‌کنیم محاسبه می‌شود و اگر اختلاف آنها در زمانی که سواپ فارکس محاسبه می‌شود مثبت باشد، مابه‌التفاوت آن به حساب فارکس واریز می‌شود و در صورتی که این مقدار منفی باشد، به همان مقدار از موجودی حساب فارکس ما برداشت صورت می‌گیرد.

بنابراین سواپ همیشه منفی نیست و ممکن است برای شما سودآور هم باشد اما اگر حساب اسلامی فارکس را فعال کنید این مقدار محاسبه نخواهد شد و در عوض با توجه به شیوه کار هر بروکر، از شما هزینه دیگری به عنوان کارمزد یا کمیسیون معاملات فارکس دریافت خواهد شد.

⚖️معامله حلال در فارکس

بنابر مواردی که تا به حال به آن پرداختیم، معامله حلال در فارکس بستگی بسیاری به سواپ دارد.

سواپ یا بهره شبانه فارکس در قوانین اسلام به طور کامل ممنوع اعلام شده است.

بنابراین شما به عنوان یک معامله گر مسلمان در اولین قدم باید به دنبال حساب سواپ فری فارکس باشید.

اما معامله حلال فقط به بدون سواپ بودن مربوط نمی‌شود. شریعت اسلام معاملات که بیش از حد ریسک دارند را نیز منع کرده است.

حساب های بدون سواپ معامله حلال در فارکس بهترین حساب های اسلامی فارکس سوآپ در فارکس

بنابراین شما نباید از اهرم‌های بسیار بالا در معاملات استفاده کنید یا وارد معاملاتی شوید که احتمال موفق شدن در آنها بسیار کم است.

از طرف دیگر سرعت انجام تراکنش ها و انتقال مبالغ به حساب معامله گر در قوانین اسلام بسیار حائز اهمیت است.

از این رو یکی از امکانات اکثر حساب های اسلامی فارکس این است که تراکنش ها به طور فوری به حساب معامله گر منظور می‌شوند و تاخیری در آنها وجود ندارد تا معامله حرام محسوب نشود.

🚀بهترین حساب اسلامی فارکس 2023

بروکرهای متعددی خدمات حساب اسلامی فارکس ارائه می‌کنند و هر کدام از این بروکرها شرایط متفاوتی را برای حساب بدون سواپ فارکس در نظر گرفته‌اند.

در ادامه به برخی از بهترین حساب های اسلامی فارکس و بروکرهای اسلامی فارکس می‌پردازیم:

  • حساب اسلامی آلپاری: بروکر آلپاری یک محبوب‌ترین امکانات حساب اسلامی فارکس را به مشتریان خود ارائه می‌کند که پس از ثبت نام در حساب آلپاری قابل فعال سازی است. البته در حالت بدون سواپ آلپاری محدودیت وجود دارد و اگر معامله‌ای بیش از حد مجاز باز بماند شامل هزینه یا کمیسیون روزانه می‌شود.
  • حساب اسلامی لایت فارکس: بروکر لایت فارکس یا لایت فایننس LiteFinance یکی از بهترین حساب های اسلامی فارکس را برای مشتریان فراهم کرده است. این بروکر در ازای ارائه خدمات حساب اسلامی کمیسیون ثابتی از مشتریان دریافت می‌کند.
  • حساب اسلامی آمارکتس: تمام حساب های بروکر آمارکتس قابل تبدیل شدن به حساب سواپ فری فارکس را دارند. هیچ کمیسیونی در این بروکر از مشتریان در ازای حساب اسلامی دریافت نمی‌شود. اما قابلیت سواپ فری تنها برای جفت ارزها و فلزات در دسترس است.
  • حساب اسلامی ارانته: بروکر ارانته Errante برای تمام انواع نمادها امکان معامله بدون سواپ فارکس را فراهم کرده است. اما زمان بدون سواپ شدن نمادها محدود است. معامله رمزارزها و جفت ارزهای فرعی تنها تا 3 شب بدون سواپ باقی می‌مانند و بقیه انواع نمادها تا 7 شب سواپ فری هستند.
  • حساب اسلامی روبوفارکس: بروکر روبوفارکس RoboForex تنها برای حساب های مبتنی بر پلتفرم متاتریدر 4 امکان ارائه خدمات سواپ فری را دارند. این بروکر بسته به نوع نماد کارمزد حساب اسلامی دریافت می‌کند که برای هر لات از 0.1 تا 50 دلار است.
حساب بدون سواپ فارکس بروکرهای اسلامی فارکس معایب حساب اسلامی فارکس مزایای حساب اسلامی فارکس
  • حساب اسلامی ویندزور: بروکر ویندزور Windsor امکانات مناسبی برای معامله گران مسلمان فراهم کرده است و شما می‌توانید با حداقل واریز 50 دلار به یک حساب با بهره شبانه صفر دسترسی پیدا کنید و معامله حلال انجام دهید.
  • حساب اسلامی فیبوگروپ: بروکر فیبوگروپ FiboGroup تنها برای حساب ثابت یا Fixed متاتریدر 4 خود امکان معامله بدون سواپ را فراهم می‌کند. این امکان شامل هزینه‌ای می‌شود که هر هفته توسط این بروکر دریافت می‌شود و بسته به نوع معامله از 50 تا 150 دلار به ازای هر لات محاسبه می‌شود.

💡نتیجه‌گیری – مزایا و معایب حساب اسلامی فارکس

همانطور که با هم بررسی کردیم، حساب اسلامی در فارکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای معامله سودآور و بدون سواپ فارکس مخصوصا برای معامله گران مسلمان و سرمایه گذاران در کشورهای خاورمیانه از جمله حساب اسلامی در ایران محسوب می‌شود و بروکرهای معتبر بسیاری این امکانات را به راحتی برای معامله گران فراهم می‌کنند.

با این حال در اکثر مواقع این بروکرها در ازای ارائه خدمات حساب اسلامی، کمیسیون خاصی دریافت می‌کنند یا اینکه محدودیت‌هایی را تعیین می‌کنند که باید قبل از افتتاح حساب اسلامی فارکس از آنها اطلاع داشته باشید و با توجه به شرایط خود یک حساب سواپ فری مناسب را انتخاب نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

❓کمیسیون حساب اسلامی فارکس چیست؟

✅بروکرهای حساب اسلامی فارکس معمولا در ازای حساب بدون سواپ فارکس از مشتریان یک هزینه ثابت دریافت می‌کنند یا اینکه برخی بروکرها کمیسیون خود را از طریق بزرگتر کردن اسپرد فارکس از مشتری دریافت می‌کنند.

بنابراین شما باید قبل از استفاده از حساب اسلامی فارکس به خوبی با شرایط آن در بروکرهای فارکس مختلف آشنایی پیدا کنید و سپس اقدام به درخواست حساب اسلامی فارکس بکنید.

❓سواپ در حساب اسلامی فارکس چه معنایی دارد؟

✅سواپ در واقع بهره‌ و هزینه‌ای است که بروکرهای فارکس برای انتقال یک معامله فارکس از یک روز به روز دیگر و باز نگه داشتن آن دریافت می‌شود.

توجه داشته باشید که سواپ به دو صورت مثبت و منفی است.

این با احتساب اختلاف نرخ بهره ارزهایی که در بازار فارکس معامله می‌کنیم محاسبه می‌شود و اگر اختلاف آنها در زمانی که سواپ فارکس محاسبه می‌شود مثبت باشد، مابه‌التفاوت آن به حساب فارکس واریز می‌شود و در صورتی که این مقدار منفی باشد، به همان مقدار از موجودی حساب فارکس ما برداشت صورت می‌گیرد.

❓معامله حلال در فارکس چیست؟

✅معامله حلال در بروکرهای فارکس بستگی بسیاری به سواپ دارد. سواپ یا بهره شبانه فارکس در قوانین اسلام به طور کامل ممنوع اعلام شده است.

بنابراین شما به عنوان یک معامله گر مسلمان در اولین قدم باید به دنبال حساب سواپ فری فارکس باشید.

اما معامله حلال فقط به بدون سواپ بودن مربوط نمی‌شود.

شریعت اسلام معاملات که بیش از حد ریسک دارند را نیز منع کرده است.

بنابراین شما نباید از اهرم‌های بسیار بالا در معاملات استفاده کنید یا وارد معاملاتی شوید که احتمال موفق شدن در آنها بسیار کم است.

درج نظر