⭐️آموزش نحوه انجام معامله در متاتریدر 5 – امکانات جدید معامله متاتریدر 5 چیست؟

🔰نحوه انجام معامله در متاتریدر 5 – Meta Trader 5 New Features In Trading Positions

آموزش متاتریدر 5  | قانون ساده و اساسی کسب سود متاتریدر از طریق معامله در بازارهای مالی این است، که با قیمت کم خرید انجام دهید و با قیمت بالاتر بفروشید!؟ از این رو، تمام فعالیت های معاملاتی در بازارهای مالی به عملیات های پی در پی خرید و فروش نمادهای متاتریدر خلاصه می‌شود.

برای انجام این کار، شما باید یک پوزیشن معاملاتی در متاترید باز کنید، آن را ویرایش کنید و در نهایت پوزیشن معاملاتی را ببندید. پوزیشن معاملاتی در واقع یک تعهد یا دستور بازار است، که در آن میزان نماد خریداری یا فروخته شده مشخص می‌شود.

کل فعالیت های معاملاتی در ترمینال متاتریدر از طریق پوزیشن های معاملاتی پیاده‌سازی می‌شوند. برای باز کردن یک معامله در متاتریدر، شما باید یک تراکنش انجام دهید و برای بستن پوزیشن معاملاتی شما باید یک عملیات معکوس انجام دهید.

در ادامه مطالب زیر را با هم بررسی می کنیم:

  • جدول مشخصات ترید در این پلتفرم
  • امکانات جدید متاتریدر 5
  • نظر کارشناسان درباره معامله در متاتریدر 5

 

لینک افتتاح حساب در بروکر آلپاری

بستن معامله در متاتریدر بستن معامله در متاتریدر موبایل بستن نصف پوزیشن در متاتریدر بستن همزمان معاملات در متاتریدر
نحوه انجام ترید در متاتریدر

 

⚡️جدول خصوصیات معامله در متاتریدر 5

معامله در متاتریدر 5
🍀پشتیبانی آنلاین پشتیبانی تلگرام
🎯امکانات جدید معاملاتی متاتریدر 5 🍀جزئیات
پشتیبانی از دو نوع محاسبه پوزیشن حالت Netting و حالت Hedging
سرعت بالای اجرای برنامه‌های MQL5 تا 20 برابر بیشتر از برنامه های MQL4
توسعه ربات ها با عکس‌العمل بسیار سریع واکنش به تغییرات قیمتی به طور میلی‌ثانیه‌ای

 

یک پوزیشن معاملاتی می‌تواند توسط شرکت بروکر متاتریدر در قیمت بازار باز شود، یا اینکه با اجرای یک دستور در حال انتظار، پوزیشن ایجاد شود.

اگر مقادیر دستورهای توقف ضرر و کسب سود متاتریدر که به پوزیشن متصل شده است، تغییر پیدا کند، یک معامله باز شده را می‌توان ویرایش کرد.

پوزیشن های معاملاتی با تصمیم معامله گران امکان بسته شدن را دارند، یا اینکه آنها با اجرای دستورهای توقف ضرر متاتریدر و همینطور کسب سود بسته می‌شوند.

علاوه بر این، معاملات متاتریدر را می‌توان به وسیله ربات های متاتریدر باز کرد، ویرایش کرد یا بست.

لینک افتتاح حساب بروکر آمارکتس

❇️امکانات جدید معامله متاتریدر 5 چیست؟

نسل پنجم از پلتفرم متاتریدر یعنی متاتریدر یا MT5 از دو نوع حسابداری دستورهای معاملاتی بهره‌مند است. حالت Netting در واقع برای بازارهای بورس استفاده می‌شود، در حالی که نوع پوششی یا Hedging برای معاملات فارکس متاتریدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سیستم Netting یا شبکه‌ای، معامله گر قادر خواهد بود، که تنها یک پوزیشن باز برای یک نماد معاملاتی خاص به طور همزمان داشته باشد. حجم این پوزیشن یا معامله متاتریدر می‌تواند از طریق عملیات‌های بیشتر روی همان نماد معاملاتی، افزایش یا کاهش پیدا کند!

از طرف دیگر در سیستم پوششی یا Hedging هر معامله جدید برای نماد معاملاتی موردنظر، یک پوزیشن جدید باز می‌کند. برای هر کدام از معاملات متاتریدر می‌تواند سطوح توقف ضرر و کسب سود مجزایی را تنظیم نمود.

بروکر مفید تریدر بستن پوزیشن در متاتریدر بستن تمام معاملات در متاتریدر بستن صدای متاتریدر
نحوه انجام معامله در متاتریدر 5

لینک نحوه افتتاح حساب آی سی ام بروکرز

از این رو، پلتفرم جدید متاتریدر 5 به معامله گران اجازه می‌دهد که هم در بازارهای بورس سهام و هم فارکس فعالیت کنند.

گزینه Time & Sales با حجم ها و سطوح دستور واقعی و همینطور معاملات دستی داخل بخش عمق بازار و توسعه استراتژی های متاتریدر اسکالپینگ، بر اساس دستورها و نقدینگی در این پلتفرم برای معامله گران در دسترس است.

بخش گسترش‌یافته عمق بازار یا Depth of Market شامل حجم‌ها و امکانات MQL5 مناسب می‌شود، که به شما اجازه می‌دهد نمادهای شخصی سازی شده برای معاملات روزانه متاتریدر توسعه دهید.

در پلتفرم جدید متاتریدر، برنامه های MQL5 تا 20 برابر با سرعت بیشتری نسبت به برنامه های MQL4 در متاتریدر 4 عمل می‌کنند و این باعث شده است سرعت اجرای آنها با برنامه های C++ قابل مقایسه باشد.

همینطور به وسیله عملیات های نامتقارن، امکان توسعه ربات های متاتریدر معاملاتی با سرعت واکنش بالا به تغییرات قیمتی وجود دارد.

بستن معامله در متاتریدر موبایل بستن نصف پوزیشن در متاتریدر بستن همزمان معاملات در متاتریدر بستن همه معاملات در متاتریدر
نحوه انجام معامله در متاتریدر 5

 

چنین سرعتی در معاملات جفتی، استراتژی های اسکالپینگ، آربیتراژ و دیگر سیستم های معاملاتی مشابه که در آنها دریافت سریع داده های بازار، سرعت بالای پردازش داده و ارسال آنی دستورها اهمیت بسیاری دارد، ضروری است.

در هنگام توسعه اینگونه ربات های متاتریدر، شما می‌توانید از تیک واقعی استفاده کنید، تا استراتژی های معاملاتی متاتریدر را روی نمادهای مختلفی تست نمایید.

تمام محیط معاملاتی با نهایت دقت ایجاد شده است و تیک ها در بین تمام نمادهای معاملاتی متاتریدر در حد میلی ثانیه همگام سازی شده‌اند.

💡نظر کارشناسان در رابطه با معامله در متاتریدر 5

قطعا متاتریدر نسخه 5 نسبت به متاتریدر 4، امکانات بیشتری دارد. اما این نکته حایز اهمیت است که برای بسیاری از تریدرها، استفاده از متاتریدر 4، راحت تر می باشد.

ضمن اینکه، برای ترید در فارکس، تفاوت چندانی بین دو ورژن متاتریدر، وجود ندارد.

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان، از طریق پشتیبانی تلگرام، با آنها تماس بگیرید.

لینک افتتاح حساب بروکر لایت فایننس

سوالات متداول

❓سرعت اجرای برنامه های متاتریدر چقدر است؟

🔑در پلتفرم جدید متاتریدر 5، برنامه های MQL5 تا 20 برابر با سرعت بیشتری نسبت به برنامه های MQL4 در متاتریدر 4 عمل می‌کنند و این باعث شده است سرعت اجرای آنها با برنامه های C++ قابل مقایسه باشد.

❓چطور در پلتفرم متاتریدر معامله کنیم؟

🔑برای انجام این کار، شما باید یک پوزیشن معاملاتی در متاترید باز کنید، آن را ویرایش کنید و در نهایت پوزیشن معاملاتی را ببندید.

پوزیشن معاملاتی در واقع یک تعهد یا دستور بازار است که در آن میزان نماد خریداری یا فروخته شده مشخص می‌شود.

❓معاملات متاتریدر را چطور ببندیم؟

🔑پوزیشن های معاملاتی با تصمیم معامله گران در هر زمانی امکان بسته شدن را دارند یا اینکه آنها با اجرای دستورهای توقف ضرر متاتریدر و همینطور کسب سود بسته می‌شوند.

علاوه بر این، معاملات متاتریدر را می‌توان به وسیله ربات های متاتریدر باز کرد، ویرایش کرد یا بست.

درج نظر